Sıkça Sorulan Sorular


Öğrenci e-Posta Başvurusu İçin Tıklayınız.
  • Öğrenci E-posta soru ve sorunlarınız için  http://ogr.iu.edu.tr/ adresinden  “Talep/Destek” formunu doldurunuz.
  • Öğrenci e-posta adresiniz ile İstanbul Üniversitesi kablosuz ağı olan eduroam ‘dan faydalanabilirsiniz.
  • e-Kaynaklar ve elektronik dergilerden proxy ayarlarını yaparak e-posta adresiniz ile yararlanabilirsiniz.





  • Akademik ve İdari Personel İçin @istanbul.edu.tr Uzantılı E-Posta Adresi Almak İçin Tıklayınız. 
    e-Postanız ile ilgili bütün bilgilere http://mail.istanbul.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
    basvuru Kurumsal (Birim veya Etkinlik) e-Posta adresi başvurusu için Elektronik Belge Yönetim Sisteminden 
    yazacağınız yazıya “Kurumsal e-Posta Başvuru Formunu” ekleyerek göndermeniz gerekmektedir.
    basvuruKurum dışı, yabancı uyruklu okutmanlar, misafir öğretim üyeleri veya geçici süreli çalışanlarımız 
    e-Posta adresi başvurusu için Elektronik Belge Yönetim Sisteminden yazacağınız yazıya 
    “Kurum Dışı Personel için e-Posta Talep Formu” ekleyerek göndermeniz gerekmektedir.
  • Personel E-Posta soru ve sorunlarınız için  http://mail.istanbul.edu.tr/ adresinden “Talep/Destek” formunu doldurunuz.
  • Personel E-posta Outlook yapılandırması hakkında bilgi almak için tıklayınız.
  • Personel e-posta adresiniz ile İstanbul Üniversitesi kablosuz ağı olan eduroam ‘dan faydalanabilirsiniz.
  • e-Kaynaklar ve elektronik dergilerden proxy ayarlarını yaparak e-posta adresiniz ile yararlanabilirsiniz.


  • İstanbul Üniversitesi mensubuysanız, eduroam kablosuz bağlantı için öncelikle İstanbul Üniversitesine ait 
    e-posta adresinizin olması gerekiyor.
    
    




       Windows İşletim Sistemi
       Linux İşletim Sistemi
       Apple, MAC, IPhone, IPad, IPod vs.
     Blackberry Yüklü Telefonlar
       Android İşletim Sistemi



    İstanbul Ünivesitesi’nin üye olduğu elektronik dergilere erişebilmeniz için ya üniversite network’ünden 
    bu adreslere bağlanmalısınız yada üniversite dışından bağlanmak istediğinizde linklerde gösterilen şekilde 
    browser’ ınızın proxy ayarlarını yapılandırmalısınız. Bu işlemler sonucunda bilgisayarınız üniversite networkünde 
    bulunan proxy sunucusu üzerinden erişimi gerçekleştirecek ve okul bünyesinde bağlandığınız için üyeliğiniz 
    geçerli olacaktır.
    
     Akademik-İdari Personel Proxy Yapılandırması 
    
    

     
     Öğrenci Proxy Yapılandırması 
    
    

    http://www.istanbul.edu.tr ana sayfasında yayınlanmasını istediğiniz duyurular için:
    İÜ Basın Halkla İlişkiler Müdürlüğü iubasin@istanbul.edu.tr adresine e-posta göndermeniz gerekmektedir.




    Bilgisayarlarınızda karşılaşacağınız sorunları öncelikle 
    http://bilgiislemdestek.istanbul.edu.tr
    adresinden form doldurarak kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Talep sırasına göre, bildirilen arızalara, 
    teknik servisimiz destek vermektedir.	
    Cihazın Bilgisayar Teknik Destek Birimine gönderilmeden önce yapılması gerekenler:
    	
  • Bilgisayarınız içindeki bilgilerinizi (belgelerinizi) yedekleyiniz.
  • Talep sonrası raporlar bölümünden formu çıktı alarak cihaz üzerine yapıştırınız.
  • Cihazınınız içindeki bilgilerden Bilgi İşlem Daire Başkanlığı sorumlu değildir.
  • 10 İş günü içinde cihazın alınması gerekmektedir. Bu süre içinde cihazın alınmaması durumunda sorumluluk kullanıcıya aittir.
  • Demirbaşı olmayan ürünlerin bakım ve onarımı yapılmamaktadır.
  • Yaptığınız kayıttan sonra bilgisayarınızı 10 iş günü içinde “Bilgisayar Teknik Destek” birimine getirmeniz veya göndermeniz gerekmektedir.
  • Bilgisayarın oturum açma şifresini birlikte yollayınız.
  • Bilgisayar Teknik Destek Hizmet Politikası:
  • Birimimize göndermiş olduğunuz cihazlar hakkında size e-posta ile geri bildirimler gönderilecektir.
  • Birimimize cihaz girene kadar sorumluluğumuz dışındadır.
  • Üniversitemizin yasal olarak aldığı lisanslı programların dışında hiçbir program yüklememektedir.
  • Birimimiz, kullanıcıların kendi istekleriyle yükledikleri lisansı olmayan programlardan sorumlu değildir.
  • Birimimiz Sorumluluğu Altında Yüklenen Programlar; Microsoft ürünleri (Windows 10, Windows 7, Windows 8, Windows Server2003-2008, Office 2007-2010-2013-2016)
  • Birimimiz hiçbir şekilde kullanıcının belgelerini almakla yükümlü değildir. Bilgisayarlarda oluşabilecek belge kaybından Birimimiz sorumlu değildir.
  • Cihazın arızası belirlendikten sonra temini için kullanıcıya rapor yazılır. Parça temin edilene kadar cihazlardan sorumlu değiliz.
  • Cihazlardan tamamen çalışamaz durumda olanlara hurdaya ayrılabilir teknik görüş raporu yazılır.
  • Bilgisayarlarınızda karşılaşacağınız İnternet ve Ağ sorunlarını öncelikle http://bilgiislemdestek.istanbul.edu.tr 
    adresinden form doldurarak kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Talep sırasına göre, bildirilen arızalara, 
    destek verilmektedir.
    Arıza veya Talep oluşturmadan önce yapılması gerekenler:
  • İnternet erişim kablosunun bilgisayarınıza takılı olduğunu kontrol ediniz.
  • Bilgisayarımın IP alıp almadığını kontrol ediniz.
  • Bilgisayarımın ethernet kartı’nın etkin olduğunu kontrol ediniz.
  • Birimimize bildirmiş olduğunuz talepler hakkında 11235 telefon numarasını aramak suretiyle bilgi alabilirsiniz.




    Bilgisayarlarınızda karşılaşacağınız İnternet ve Ağ sorunlarını öncelikle http://bilgiislemdestek.istanbul.edu.tr 
    adresinden form doldurarak kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Talep sırasına göre, bildirilen arızalara, 
    destek verilmektedir.
    Arıza veya Talep oluşturmadan önce yapılması gerekenler:
  • İnternet erişim kablosunun bilgisayarınıza takılı olduğunu kontrol ediniz.
  • Bilgisayarımın IP alıp almadığını kontrol ediniz.
  • Bilgisayarımın ethernet kartı’nın etkin olduğunu kontrol ediniz.
  • Birimimize bildirmiş olduğunuz talepler hakkında 11235 telefon numarasını aramak suretiyle bilgi alabilirsiniz.




    Bilgisayarlarınızda karşılaşacağınız İnternet ve Ağ sorunlarını öncelikle http://bilgiislemdestek.istanbul.edu.tr 
    adresinden form doldurarak kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Talep sırasına göre, bildirilen arızalara, 
    destek verilmektedir.
    Arıza veya Talep oluşturmadan önce yapılması gerekenler:
  • İnternet erişim kablosunun bilgisayarınıza takılı olduğunu kontrol ediniz.
  • Bilgisayarımın IP alıp almadığını kontrol ediniz.
  • Bilgisayarımın ethernet kartı’nın etkin olduğunu kontrol ediniz.
  • Birimimize bildirmiş olduğunuz talepler hakkında 11235 telefon numarasını aramak suretiyle bilgi alabilirsiniz.




    Web siteleri ile ilgili sorunları öncelikle http://bilgiislemdestek.istanbul.edu.tr adresinden form doldurarak 
    kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Bildirilen arızalara talep sırasına göre destek verilmektedir.