Elektronik Geçiş Hizmetleri
İstanbul Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı bünyesinde yer alan Elektronik Geçiş Hizmetleri Biriminin görevleri arasında;
- E-Kart almak isteyen öğrenci ve personelin başvurularını incelemek.
- E-Kart’larının baskılarının yapılarak sahiplerine teslimini sağlamak,
- Arızalı E-Kart’ların incelenerek arıza tespitinin yapılmasını sağlamak
- Kartla çalışan bariyer ve turnikelerim bakım, yazılım ve güncelleme işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
Elektronik Geçiş Hizmetleri Birimi 3 kişiden oluşmaktadır.
Sinan KAHRAMAN (Birim Sorumlusu) | |
Nihal DOĞAN | |
Ayşe YILMAZCAN |
Elektronik kimlik Kartınızda karşılaşacağınız sorunları öncelikle http://bilgiislemdestek.istanbul.edu.tr adresinden form doldurarak kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Talep sırasına göre, bildirilen arızalara, destek verilmektedir.
İstanbul Üniversitesi ve Halk Bankası A.Ş. arasında yapılan protokol neticesinde, Üniversitemizde hizmet veren tüm akademik ve idari personel ile işçi ve harici personele, yemekhane, otopark, kampüs girişleri ve personel devam kontrol sistemleri ile diğer elektronik geçişlerde kullanılmak üzere Banka kartı özellikli elektronik kartlar verilecektir.
Kampüskart Projesinin amacı sadece geleceğe yönelik İstanbul Üniversitesi mensuplarımızın Üniversitemizden aldıkları hizmetlerde hayatlarını kolaylaştırmaktır. Projenin diğer bir amacı da Üniversitemizin daha şeffaf ve bütün paydaşlarına hesap verebilir olmasını sağlamaktır.
Kampüskart İstanbul Üniversitesinin akademik ve idari personeli ile öğrencilerini kapsayan bir projedir. Kampüskart yemekhane, kantinler, kütüphane ve araç girişlerinde kullanılabilen hem kimlik kartı, hem para kartı niteliğindedir.
Kampüskart ile birlikte şu anda kullanımda olan personel ve öğrenci kimlik kartları da kullanıma devam edecektir. Böylece Kampüskart zorunlu değildir. Öğrenciler iki kartı da kullanabileceklerdir. Kampüskart isteyen öğrencilere bedelsiz olarak verilecektir.
Kampüskart ile barkot sitemine geçirilen kantinlerimizde para ile yapılan alış verişler ortadan kaldırılacaktır. Kampüskart aracılığı ile kantinlerdeki ürünlerin miktarı ve gelir kayıtları, anında İstanbul Üniversitesi otomasyon sistemine aktarılacaktır. Kampüskart’ın önemli işlevlerinden biri de sosyal alandaki gelirlerin ve ürün miktarlarının ne olduğunun anlık olarak kayıt altına alınmasını sağlamaktadır. Şeffaf olarak bütün gelir-gider hesapları anlık olarak görülebilecektir.
Kampüskart Üniversitenin farklı yerlerinde bulunan yemekhanelerinde de kullanılacaktır. Yılda yaklaşık 3 milyon 709 bin kişinin yemek yediği yemekhanelerde kampüskart kullanımıyla birlikte yemek yiyenlerin sayısı ve yemek gelirlerinin kayıtları da anlık olarak İÜ otomasyon sistemine aktarılacaktır.
Kampüskart, öğrencilerin hayatını kolaylaştıracaktır. Öğrenciler Türkiye’nin neresinde olursa olsunlar bankaya harçlarını ödedikten sonra dekontlarını Üniversiteye teslim etmek zorundaydılar. Artık buna gerek kalmayacaktır.Öğrencilerimiz işlemlerini bu kart aracılığı ile yaptığında banka verileri anında Üniversite otomasyon sistemimizde görünecek ve öğrencilerin ayrıca dekontu Üniversiteye getirmelerine gerek kalmayacaktır. Bu tür işlemleri öğrenciler Türkiye’nin neresinde olurlarsa olsunlar rahatça yapabileceklerdir. Bu sistemle banka ile üniversite otomasyon sistemi arasında bir entegrasyon söz konusu olacaktır. Banka bunun için ciddi bir çalışma yapmış ve özel bir yazılım geliştirmiştir. Böylece bankadan üniversite otomasyon sistemine bilgiler aktarılabilecektir. Üniversite bilgilerinin bankaya aktarılması ya da paylaşılması söz konusu değildir.
Kampüskart üzerinde öğrencini sadece öğrenci bilgileri bulunacaktır. Öğrencinin fakültesi, sınıfı, okul numarası bu kart üzerinde görülebilecektir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
e-Kart Birimi
Sinan KAHRAMAN (Birim Sorumlusu) | 10093 |
Nihal DOĞAN | 11533 |
Ayşe YILMAZCAN | 11507 |